- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA I INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
- ZAKRES DANYCH OSOBOWYCH PRZETWARZANYCH PRZEZ ADMINISTRATORA
- PRZETWARZANIE DANYCH KANDYDATÓW DO PRACY
- PRZETWARZANIE DANYCH UCZESTNIKÓW SZKOLEŃ
- PRZETWARZANIE DANYCH KLIENTÓW I KONTRHENTÓW
- PRZETWARZANIE DANYCH PRACOWNIKÓW KLIENTA/ KONTRAHENTA/ ZARZĄDU/WSPÓLNIKÓW/ PEŁNOMOCNIKÓW
- PRZETWARZANIE DANYCH ZLECENIOBIORCÓW
- PRZETWARZANIE DANYCH OSÓB KONTAKTUJĄCYCH SIĘ Z ADMINISTRATOREM W DRODZE KORESPONDENCJI E-MAILOWEJ I LISTOWNEJ LUB ZA POŚREDNICTWEM FORMULARZY UDOSTĘPNIONYCH NA STRONIE INTERNETOWEJ SILESIA TERM
- PRZETWARZANIE DANYCH ODBIORCÓW INFORMACJI HANDLOWYCH I MARKETINGOWYCH
- PRZETWARZANIE DANYCH NA POTRZEBY MONITORINGU WIZYJNEGO
- PRZETWARZANIE DANYCH NA POTRZEBY MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH (FACEBOOK, LINKEDIN, INSTAGRAM, TIKTOK)
- PRAWA PODMIOTU DANYCH ZWIĄZANE Z OCHRONĄ DANYCH OSOBOWYCH
- ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejsza Polityka Ochrony Prywatności (dalej: „Polityka”) zawiera zasady przetwarzania danych osobowych w formie klauzul informacyjnych o przetwarzaniu danych osobowych przez Administratora danych tj. Spółkę SILESIA TERM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Kleosinie, ul. Zdrojowa 22A, 16-001 Kleosin, dalej również jako „Silesia Term” lub zamiennie „Administrator”.
2. Polityka powstała w celu wyjaśnienia, jak chronimy dane osobowe, jakie dane osobowe zbieramy i przechowujemy. Dane osobowe wykorzystujemy wyłącznie w celach i sposób opisany w niniejszej Polityce. Polityka stanowi spełnienie obowiązku informacyjnego przez Silesia Term jako Administratora w rozumieniu art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „RODO”.
- Na użytek niniejszej Polityki poniżej wskazane definicje oznaczają: a) „Dane osobowe” oznaczają informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden, bądź kilka, szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym imię i nazwisko, wizerunek, dane kontaktowe, dane o lokalizacji, informacje zawarte w korespondencji, informacje gromadzone za pośrednictwem sprzętu rejestrującego lub innej podobnej technologii.
- „Podmiot danych” oznacza podmiot, którego dane osobowe są przetwarzane przez Administratora, w tym kandydata do pracy, klienta, kontrahenta i ich pracowników, pełnomocników, przedstawicieli, osób które wyraziły zgodę na komunikację marketingową, osoby kontaktujące się z Administratorem, osoby biorące udział w szkoleniach organizowanych przez Administratora,
- „Organ” nadzorczy oznacza Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa (kancelaria@uodo.gov.pl),
- „RODO” oznacza rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
- Administrator nie dokonuje transferu danych osobowych do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, chyba że zostało to wyraźnie wskazane w poniższych klauzulach.
- Dane osobowe nie są profilowane, chyba że zostało to wyraźnie wskazane poniżej.
2. DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA I INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
1. Administratorem danych osobowych w zakresie wskazanym w pkt 3 poniżej jest SILESIA TERM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Kleosinie, ul. Zdrojowa 22A, 16-001 Kleosin, zwana dalej „Administratorem” lub „Silesia Term”.
2. W każdej chwili można skontaktować się z Administratorem w sprawach związanych z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych:
- tradycyjną pocztą na adres Administratora danych: ul. Zdrojowa 22A, 16-001 Kleosin, biuro@silesiaterm.pl,
- za pośrednictwem e-maila: inspektor@silesiaterm.pl
Inspektorem Ochrony Danych w Silesia Term jest Agnieszka Kondel. Z Inspektorem ochrony danych można skontaktować się pod adresem: inspektor@silesiaterm.pl lub pisemnie na adres Spółki wskazany w pkt 1 powyżej, w sprawach dotyczących m.in.:
a) zasad, sposobów i celów przetwarzania danych osobowych przez Silesia Term,
b) uwagi odnośnie tej Polityki,
c) skorzystania z przysługujących praw odnośnie danych osobowych przetwarzanych przez Administratora
3. ZAKRES DANYCH OSOBOWYCH PRZETWARZANYCH PRZEZ ADMINISTRATORA
1. .Spółka Silesia Term przetwarza następujące dane osobowe dotyczące:
a) kandydatów do pracy,
b) pracowników i współpracowników Administratora,
c) osób korzystających z organizowanych przez Administratora szkoleń,
d) klientów, kontrahentów, a także dane ich pracowników/ współpracowników/ pełnomocników/ prokurentów/członków zarządu, osób działających w imieniu kontrahentów i partnerów handlowych -– w zakresie dotyczącym zawierania umów sprzedaży, dostawy oraz świadczenia usług doradztwa i wsparcia technicznego, usług serwisowych, montażu, instalacji i konfiguracji sprzętu, tworzenia, rozwoju i udostępniania oprogramowania (niezależnie od tego, czy stroną takiej umowy jest konsument czy przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą),
e) podmiotów zgłaszających do Silesia Term roszczenia reklamacyjne i gwarancyjne,
f) zleceniobiorców, dostawców,
g) osób, które wyraziły zgodę na komunikację marketingową, wysyłkę newslettera,
h) osób kontaktujących się ze Spółką telefonicznie lub w drodze korespondencji tradycyjnej lub elektronicznej, jak również przekazujących swoje dane osobowe za pośrednictwem dedykowanych formularzy dostępnych na stronie internetowej Administratora,
i) osób objętych monitoringiem wizyjnym stosowanym na terenie Silesia Term oraz danych gości odwiedzających teren Spółki,
j) osób aktywnych w social mediach prowadzonych przez Administratora tj. Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok.
4. PRZETWARZANIE DANYCH KANDYDATÓW DO PRACY
- Informujemy, że przesłanie do Administratora danych osobowych w CV, w tym w zakresie szerszym niż określony w art. 22 (1) Kodeksu pracy, stanowi zgodę na przetwarzanie tych danych przez Administratora w celu prowadzenia procesu rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO), niezależnie od preferowanej podstawy prawnej zatrudnienia przez Administratora. Zgodę można wycofać w dowolnym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Administrator wykonuje czynności na danych osobowych z chwilą udostępnienia danych kandydata, co odbywa się zawsze na mocy uprzedniej zgody podmiotu danych (kandydata).
- Dane osobowe pozyskane w toku procesu rekrutacji będą przetwarzane:
a) w przypadku rekrutacji zmierzającej do zatrudnienia w oparciu o umowę o pracę,
b)w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, związanych z procesem rekrutacji, w tym przede wszystkim Kodeksu pracy – podstawą prawną przetwarzania jest obowiązek prawny ciążący na Administratorze (art. 6 ust.1 lit. b) i c) RODO w związku z przepisami Kodeksu pracy),
c) w przypadku rekrutacji zmierzającej do zatrudnienia w oparciu o umowę cywilnoprawną – podstawą prawną przetwarzania danych zawartych w dokumentach aplikacyjnych jest podjęcie działań przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO),dla celów prowadzenia przyszłych procesów rekrutacyjnych, w tym dodania do bazy kandydatów do pracy w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w tym celu – podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO),
d) w celu selekcji kandydatów, weryfikacji posiadanych przez kandydatów kwalifikacji i umiejętności oraz ustalenia warunków współpracy – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO). Prawnie uzasadnionym interesem Administratora jest weryfikacja kandydatów do pracy oraz określenie warunków ewentualnej współpracy,
e) w celu ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami kandydatów przez Administratora – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
- Odbiorcą danych są podmioty świadczące usługi rekrutacyjne na rzecz Administratora i inne usługi wspierające tj. KAN Spółka z o.o. z siedzibą w Kleosinie, ul. Zdrojowa 51, 16-001 Kleosin, dostawcy systemów informatycznych i usług IT [hosting poczty i systemy bazodanowe], operatorzy pocztowi i kurierzy, podmioty wspierające Administratora w prowadzeniu rekrutacji.
- Dane osobowe będą przetwarzane do momentu zakończenia aktualnego procesu rekrutacji i wyboru kandydata lub kandydatów przez Administratora, a w zakresie, w jakim przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody – do jej wycofania, przy czym w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych dla celów przyszłych rekrutacji, dane będą przetwarzane nie dłużej niż 2 lata. Okres przetwarzania może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne dla ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora. Po tym okresie dane będą przetwarzane jedynie w zakresie i przez czas wymagany przepisami prawa.
- Zgody, o których mowa w punkcie powyżej można wycofać w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Administrator prosi o wycofywanie zgód drogą pisemną lub elektroniczną.
- Podmiotom danych przysługują prawa wskazane w PKT 13 niniejszej Polityki.
- Podanie danych w zakresie określonym z art. 22(1) Kodeksu pracy jest wymagane:
a) w przypadku zatrudnienia w oparciu o umowę o pracę – przez przepisy prawa, w tym przede wszystkim przez Kodeks pracy. Konsekwencją niepodania tych danych jest brak możliwości rozpatrzenia kandydatury w procesie rekrutacyjnym,
b) w przypadku zatrudnienia w oparciu o umowę cywilnoprawną – przez Administratora. Konsekwencją niepodania tych danych jest brak możliwości rozpatrzenia kandydatury w procesie rekrutacyjnym,
c) podanie innych danych jest dobrowolne.
- Dane osobowe kandydatów do pracy mogą być profilowane w celu wyselekcjonowania kandydatury zgodnej z wymaganiami Administratora pod kątem: wykształcenia, umiejętności oraz oczekiwanych wymagań finansowych lub warunków pracy.
5. PRZETWARZANIE DANYCH UCZESTNIKÓW SZKOLEŃ
- Dane osobowe będą przetwarzane w celu:
a) wykonania umowy i podjęcia działań w związku z zawieraną umową w przedmiocie przeprowadzenia i organizacji szkoleń – podstawą prawną przetwarzania danych jest zawarta umowa lub czynności zmierzające do jej zawarcia tj. art. 6 ust. 1 pkt b) RODO),
b) wykonania obowiązków prawnych wynikających z przepisów prawa, przepisów ubezpieczeniowych, podatkowych – podstawą prawną jest obowiązek prawny ciążący na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit c) RODO),
c) ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO),
d) marketingu własnych produktów lub usług spółki – jeżeli przy okazji zapisu na szkolenie lub uczestnictwa w nim wyrażono zgodę na przetwarzanie danych w tym celu (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO) lub art. 6 ust. 1 lit. f) RODO podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes jest informowanie o ofercie handlowej Silesia Term.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, na który wyrażono zgodę, z systematyczną kontrolą oceny ich przydatności. W szczególności będą one przetwarzane przez okres trwania umowy, lecz nie dłużej niż przez okres przedawnienia roszczeń z niej wynikających, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych — do czasu wycofania zgody. W zakresie, w jakim dane przetwarzane są w celu kierowania treści marketingowych, będą one przetwarzane do czasu wycofania zgody udzielonej w tym celu lub wniesienia sprzeciwu względem takiego przetwarzania. Okres przetwarzania danych osobowych może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne do ich lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora. Po tym okresie dane będą przetwarzane jedynie w zakresie i przez czas wymagany przepisami prawa, w tym przepisami prawa podatkowego i ustawą o rachunkowości.
- Odbiorcą danych osobowych będą: wybrane podmioty wspomagające obsługę kampanii marketingowych i promocję ofert, gdy wyrażono zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych, w tym o aktualnej ofercie Silesia Term, dostawcom systemów informatycznych i usług IT spółki, podmiotom świadczącym na rzecz spółki usługi niezbędne do wykonania zawieranej umowy na szkolenia, w tym obsłudze prawnej, operatorom pocztowym i kurierom.
- Podmiotom danych przysługują prawa wskazane w PKT 13 niniejszej Polityki.
- Podmiotom danych przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych osobowych w związku z kierowaniem treści marketingowych. Ponadto względem przetwarzania danych osobowych dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, podmiotom danych przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją podmiotu danych.
- W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody – udzieloną zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Administrator prosi o wycofywanie zgód drogą pisemną lub elektroniczną.
- Podanie danych osobowych jest niezbędne dla realizacji umowy na szkolenie, a w pozostałym zakresie dobrowolne.
6. PRZETWARZANIE DANYCH KLIENTÓW I KONTRAHENTÓW ADMINISTRATORA
- Dane osobowe będą chronione i przetwarzane w celu:
a) wykonania umów, których stroną jest osoba, której dane dotyczą tj. klient lub kontrahent, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO), w zakresie dotyczącym m.in.: zawierania umów sprzedaży, dostawy oraz świadczenia usług doradztwa i wsparcia technicznego, usług serwisowych, montażu, instalacji i konfiguracji sprzętu, tworzenia, rozwoju i udostępniania oprogramowania (niezależnie od tego, czy stroną takiej umowy jest konsument czy przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą),
b) marketingu własnych produktów lub usług spółki (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – jeżeli klient, kontrahent wyraził zgodę na otrzymywanie informacji handlowych lub art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) – wówczas, gdy naszym prawnie uzasadnionym interesem jest informowanie o ofercie handlowej Silesia Term,
c) realizacji naszego prawnie uzasadnionego interesu polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami (podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO)
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, na który wyrażono zgodę, z systematyczną kontrolą oceny ich przydatności. W szczególności będą one przetwarzane przez okres trwania umowy. Okres przetwarzania danych osobowych może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne dla dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora. Po tym okresie dane będą przetwarzane jedynie w zakresie i przez czas wymaganym przepisami prawa, w tym przepisami prawa podatkowego i o rachunkowości. W zakresie, w jakim dane przetwarzane są w celu kierowania treści marketingowych, będą one przetwarzane do czasu wycofania zgody lub wniesienia sprzeciwu względem takiego przetwarzania.
- Odbiorcą danych osobowych będą: przewoźnicy realizujący przesyłki/dostawy na zlecenie spółki, banki pośredniczące w płatnościach, wybrane podmioty wspomagające obsługę kampanii marketingowych i promocję ofert, gdy wyrażono zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych, w tym informacji o aktualnej ofercie Silesia Term, dostawcy systemów informatycznych i usług IT spółki, podmioty świadczące na rzecz spółki usługi niezbędne do wykonania zawieranej z klientem umowy w tym usługi prawne, operatorzy pocztowi i kurierzy.
- Podmiotom danych przysługują prawa wskazane w PKT 13 niniejszej Polityki.
- Podmiotom danych przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych osobowych w związku z kierowaniem treści marketingowych. Ponadto względem przetwarzania danych osobowych dla celów wynikających z prawnie uzasadnionego interesu Administratora podmiotom danych przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu z przyczyn związanych z ich szczególną sytuacją.
- W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody – udzieloną zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Administrator prosi o wycofywanie zgód drogą pisemną lub elektroniczną.
- Podanie danych osobowych jest niezbędne dla realizacji umowy zawieranej z klientem, a w pozostałym zakresie dobrowolne.
7. PRZETWARZANIE DANYCH PRACOWNIKÓW KLIENTA/KONTRAHENTA, CZŁONKÓW ZARZĄDU/ WSPÓLNIKÓW/PEŁNOMOCNIKÓW KLIENTA
- Dane osobowe zostały udostępnione Administratorowi przez kontrahenta, którego podmiot danych reprezentuje/ jest pracownikiem/współpracownikiem lub zostały pozyskane z rejestrów publicznych (np. rejestry przedsiębiorców, rejestry sądowe KRS/CEIDG) w związku z wykonywaniem przez Administratora umowy handlowej łączącej Silesia Term oraz podmiot, który reprezentuje/ którego jest pracownikiem/współpracownikiem podmiot danych. Przetwarzamy następujące kategorie danych osobowych: w przypadku osób reprezentujących kontrahenta: imię/imiona i nazwisko, funkcja w organie reprezentującym, stanowisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu,
- w przypadku pozostałych osób: imię/imiona i nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu, stanowisko.
- Administrator będzie przetwarzać dane osobowe, gdy jest to niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Silesia Term – na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO – za które Administrator uznaje: zawarcie i wykonywanie umowy handlowej łączącej Silesia Term oraz podmiot danych, który reprezentuje/który jest pracownikiem/współpracownikiem kontrahenta, a ponadto ustalanie, dochodzenie i obronę przed roszczeniami podmiotów danych, jak również w celu marketingu własnych produktów lub usług spółki – art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – jeżeli podmiot danych wyraził zgodę na otrzymywanie informacji handlowych lub art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) – wówczas, gdy prawnie uzasadnionym interesem jest informowanie o ofercie handlowej Silesia Term.
- Odbiorcą danych osobowych będą: przewoźnicy realizujący przesyłki/dostawy na zlecenie spółki, banki pośredniczące w płatnościach, wybrane podmioty wspomagające obsługę kampanii marketingowych i promocję ofert, gdy podmiot danych wyraził zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych, w tym o aktualnej ofercie spółki, dostawcy systemów informatycznych i usług IT spółki, podmioty świadczące na rzecz spółki usługi niezbędne do wykonania zawieranej umowy, w tym usługi prawne, operatorzy pocztowi i kurierzy.
- Podmiotom danych przysługują prawa wskazane w PKT 13 niniejszej Polityki.
- Podmiotom danych przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych osobowych – względem przetwarzania danych osobowych dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów spółki przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu z przyczyn związanych z ze szczególną sytuacją podmiotu danych.
- W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody – udzieloną zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Administrator prosi o wycofywanie zgód drogą pisemną lub elektroniczną.
- Podanie danych osobowych jest niezbędne dla realizacji umowy zawieranej z klientem, a w pozostałym zakresie dobrowolne.
8. PRZETWARZANIE DANYCH ZLECENIOBIORCÓW
- Dane osobowe będą przetwarzane w celu:
a) wykonania umów, których stroną jest osoba, której dane dotyczą tj. zleceniobiorca/zleceniodawca, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO),
b) wykonania obowiązków prawnych wynikających z przepisów prawa, przepisów ubezpieczeniowych, podatkowych – w tym zakresie podstawą prawną jest obowiązek prawny ciążący na Administratorze art. 6 ust. 1 lit c) RODO),
c) ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
d) marketingu własnych produktów lub usług spółki (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – jeżeli zleceniobiorca/zleceniodawca wyraził zgodę na otrzymywanie informacji handlowych lub art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) – wówczas, gdy naszym prawnie uzasadnionym interesem jest informowanie o ofercie handlowej Silesia Term,
- Odbiorcą danych będą: podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora tj. dostawcy systemów informatycznych i usług IT, operatorzy pocztowi i kurierzy, banki w zakresie wypłaty wynagrodzeń, podmioty uprawnione na mocy przepisów prawa, podmioty świadczące na rzecz spółki usługi niezbędne do wykonania zawieranej umowy, w tym usługi prawne.
- Dane będą przetwarzane przez okres trwania umowy, a po jej zakończeniu co do zasady nie dłużej niż przez 6 lat. Okres przetwarzania może każdorazowo zostać wydłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych jest niezbędne dla ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora. Po tym okresie dane będą przetwarzane jedynie w zakresie o przez czas wymagany przepisami prawa np. z zakresu archiwizacji dokumentacji.
- Podmiotom danych przysługują prawa wskazane w PKT 13 Polityki.
- Względem przetwarzania danych osobowych dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów spółki podmiotom danych przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu z przyczyn związanych z ich szczególną sytuacją.
- W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody – udzieloną zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Administrator prosi o wycofywanie zgód drogą pisemną lub elektroniczną.
- Podanie danych jest wymogiem umownym. Konsekwencją niepodania tych danych jest brak możliwości zawarcia umowy. W zakresie przetwarzania danych na cele marketingowe – podanie danych jest dobrowolne.
9. PRZETWARZANIE DANYCH OSÓB KONTAKTUJĄCYCH SIĘ Z ADMINISTRATOREM W DRODZE KORESPONDENCJI E-MAILOWEJ I LISTOWNEJ LUB ZA POŚREDNICTWEM FORMULARZY UDOSTĘPNIONYCH NA STRONIE INTERNETOWEJ
- Dane będą przetwarzane w celu obsługi zapytania/korespondencji, w szczególności udzielanych za pośrednictwem formularza rejestracji pompy ciepła i formularza zgłoszenia serwisowego – celem udzielenia odpowiedzi na pytania, gdyż prawnie uzasadnionym interesem Administratora jest obsługa zapytań i korespondencji, ustalenie lub dochodzenie ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
- Odbiorcą danych będą: podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora tj. dostawcy systemów informatycznych i usług IT [hosting poczty i systemy bazodanowe], usługi prawne, operatorzy pocztowi i kurierzy, podmioty uprawnione na mocy przepisów prawa.
- Dane będą przetwarzane przez okres prowadzenia korespondencji, a po jej zakończeniu co do zasady nie dłużej niż przez okres przedawnienia roszczeń. Okres przetwarzania może każdorazowo zostać wydłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych jest niezbędne dla ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora. Po tym okresie dane będą przetwarzane jedynie w zakresie o przez czas wymagany przepisami prawa np. z zakresu archiwizacji dokumentacji.
- Podmiotom danych przysługują prawa wskazane w PKT 13 Polityki.
- Względem przetwarzania danych osobowych dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów spółki podmiotom danych przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją.
- Podanie danych jest dobrowolne.
10. PRZETWARZANIE DANYCH ODBIORCÓW INFORMACJI HANDLOWYCH I MARKETINGOWYCH
- Dane będą przetwarzane:
a) w celu wysyłania informacji marketingowych na podstawie wyrażonej przez zainteresowanych zgody – art. 6 ust 1 lit a) RODO, jak również w związku z marketingiem własnych produktów lub usług Silesia Term względem dotychczasowych klientów (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) – prawnie uzasadnionym interesem Administratora jest informowanie o ofercie handlowej Silesia Term.
- Odbiorcą danych będą: podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora tj. dostawcy systemów informatycznych i usług IT [hosting poczty i systemy bazodanowe, email-marketing, agencje marketingowe], podmioty uprawnione na mocy przepisów prawa, usługi prawne, operatorzy pocztowi i kurierzy, podmioty uprawnione na mocy przepisów prawa.
- Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody, a Administrator będzie okresowo weryfikował przydatność tych danych. Okres przetwarzania może każdorazowo zostać wydłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych jest niezbędne dla ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora.
- Podmiotom danych przysługują prawa wskazane w PKT 13 Polityki.
- Podmiotom danych przysługuj prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych osobowych w celu kierowania do nich treści marketingowych. Ponadto względem przetwarzania danych osobowych dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów spółki przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu z przyczyn związanych z ich szczególną sytuacją.
- W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody, udzieloną zgodę można wycofać w dowolnym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Administrator prosi o wycofywanie zgód drogą pisemną lub elektroniczną.
- Profilowanie – na podstawie przekazanych danych osobowych dokonujemy profilowania, czyli automatycznej oceny niektórych czynników osobowych. Dokonujemy profilowania, aby lepiej poznać zainteresowania i potrzeby dotyczące oferowanych przez nas produktów i usług. Na podstawie profilu będziemy wysyłać informacje dopasowane do preferencji w zakresie m.in. dopasowania tematyki wysyłanych treści i materiałów promocyjnych, edukacyjnych, informacyjnych, oferowania produktów, badania rynku i opinii publicznej, dokonywania pomiarów, które pozwolą nam udoskonalać nasze usługi.Do profilowania wykorzystujemy następujące dane: imię, nazwisko, wiek, płeć, język, data urodzenia, miejscowość, rodzaj wykupionego produktu, źródło pozyskania danych.
- Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do podjęcia kontaktu ze strony Administratora w celach opisanych w punktach powyżej.
11. PRZETWARZANIE DANYCH NA POTRZEBY MONITORINGU WIZYJNEGO
- Celem zapewnienia bezpieczeństwa osób przebywających w siedzibie Silesia Term , ochrony mienia i kontroli produkcji, jak również celem zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Administratora na szkodę, Administrator wprowadził szczególny nadzór w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu – monitoring wizyjny.
- Dane będą przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób przebywających w siedzibie Silesia Term celem ochrony mienia i kontroli procesu sprzedaży i magazynowania, jak również celem zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Administratora na szkodę, tj. na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
- Odbiorcą danych będą: podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora tj. dostawcy systemów informatycznych i usług IT, firma świadcząca usługi ochrony osób i mienia, podmioty uprawnione na mocy przepisów prawa. Zapisy z nagrań monitoringu mogą być udostępniane upoważnionym pracownikom Administratora, członkom organów Administratora.
- Państwa dane w postaci wizerunku utrwalonego na nagraniach z monitoringu wizyjnego będą przechowywane nie dłużej niż przez 3 miesiące, a następnie nadpisywane zostaną kolejnymi nagraniami.
- Podmiotom danych przysługują prawa wskazane w PKT 13 Polityki.
- Względem przetwarzania danych osobowych dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów spółki przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją.
- Podanie danych wiąże się z przebywaniem na terenie siedziby Spółki. Teren monitorowany został odpowiednio oznakowany przez Administratora.
12. PRZETWARZANIE DANYCH NA POTRZEBY MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH (FACEBOOK, LINKEDIN, INSTAGRAM, TIKTOK)
- Administratorami danych osobowych w związku z korzystaniem z mediów społecznościowych przez Silesia Term są również serwisy internetowe, na których utworzone są te profile:
a) Meta Platforms Ireland Limited, Block J, Serpentine Avenue, Dublin 4, Irlandia (dalej „Facebook” oraz „Instagram”), który przetwarza dane osobowe na zasadach opisanych w swojej Polityce prywatności oraz wskazanych przez niego Regulaminach.
b) LinkedIn – w przypadku użytkowników z Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii to LinkedIn Ireland Unlimited Company, Attn: Legal Dept. (Privacy Policy and User Agreement), Wilton Plaza, Wilton Place, Dublin 2, Ireland, który przetwarza dane osobowe na zasadach opisanych w swojej Polityce prywatności oraz wskazanych przez niego Regulaminach,
c) TikTok- TikTok Technology Limited, 10 Earlsfort Terrace, Dublin, D02 T380, Irlandia, który przetwarza dane osobowe na zasadach wskazanych w swojej Polityce prywatności oraz wskazanych przez niego Regulaminach.
- Dane osobowe są przetwarzane, jeżeli podmiot danych obserwuje, subskrybuje lub komentuje profil Silesia Term w ww. mediach społecznościowych. Odwiedzając profile Administratora w wymienionych wyżej mediach społecznościowych podmiot danych udostępnia Administratorowi swoje dane osobowe (np. nazwę konta, komentarze, polubienia, identyfikatory internetowe, adres IP urządzenia, z którego korzysta). Zakres danych widoczny dla Administratora zależy od ustawień prywatności i tego czy profil jest prywatny czy publiczny.
- Dane osobowe są przetwarzane w celu umożliwienia prowadzenia profilu w mediach społecznościowych oraz komunikowania się z podmiotem danych, jak również do przedstawiania informacji o podejmowanych przez Administratora inicjatywach oraz ofercie Silesia Term, w tym promowaniu różnego rodzaju wydarzeń branżowych i eventów.
- Zasady przetwarzania danych osobowych określone przez dostawcę serwisu TikTok, znajdą się na stronie: https://www.tiktok.com/legal/page/eea/privacy-policy/pl-PL
Zasady dotyczące przetwarzania danych przez serwis Instagram I Facebook dostępne są pod adresem: https://help.instagram.com/519522125107875?helpref=faq_content
Zasady dotyczące przetwarzania danych przez serwis Linkedin dostępne są pod adresem: https://pl.linkedin.com/legal/privacy-policy
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO tj. prawnie uzasadniony interes administratora danych, który polega na promowaniu działalności i oferty handlowej Silesia Term w mediach społecznościowych, informowaniu o organizowanych wydarzeniach, a także bieżąca komunikacja z użytkownikami fanpage. Zgodnie z ww. podstawą prawną dane przetwarzane są również w celu dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami.
- Współadministrowanie: dane osobowe przetwarzane są również w celach statystycznych i analitycznych. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO tj. prawnie uzasadniony interes Administrator polegający na prowadzeniu analizy aktywności użytkowników profilu, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług. W zakresie, w jakim Silesia Term korzysta z narzędzia do analiz i statystyk współadministruje danymi z poszczególnymi serwisami, na których został utworzony profil publiczny: Meta Platforms Ireland Limited, LinkedIn Ireland Unlimited Company, TikTok Technology Limited.
- Odbiorcami danych są podmioty świadczące dla Administratora usługi oraz podwykonawcy Administratora (np. podmioty przetwarzające), w celu i zakresie niezbędnym do realizacji poleceń Administratora na podstawie umów oraz organy i podmioty określone w przepisach prawa podmioty, które są właścicielami serwisów, na których Administrator prowadzi profile publiczne na zasadach określonych w ich Politykach prywatności. Ponadto Użytkownicy poszczególnych serwisów, którzy odwiedzają profile Silesia Term będą mogli zapoznać się z komentarzami, zdjęciami, które zostaną udostępnione na profilu Administratora przez innych użytkowników.
- Względem przetwarzania danych osobowych dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów spółki przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu z przyczyn związanych z ich szczególną sytuacją.
- Administrator nie przekazuje danych osobowych do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W sytuacji, gdy takie przekazanie okaże się niezbędne Administrator stosuje wszelkie dostępne prawnie środki ochrony w celu zabezpieczenia takiego przekazania danych. Przetwarzanie danych osobowych w serwisach, na których Silesia Term prowadzi publiczne profile ma międzynarodowy charakter. Przekazywanie danych do państw spoza EOG przez poszczególne serwisy odbywa się z zastosowaniem standardowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską lub decyzji Komisji Europejskiej stwierdzających odpowiedni stopień ochrony danych w odniesieniu do określonych krajów zgodnie z zasadami określonymi przez te serwisy w ich Politykach prywatności.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez okres związany z realizacją wskazanych powyżej celów przetwarzania tj.: informacje w ramach zamieszczonych komentarzy będą dostępne w serwisie do czasu ich usunięcia przez autora; dane statystyczne dotyczące osób odwiedzających strony Silesia Term w mediach społecznościowych będą przetwarzane przez czas dostępności tych danych w serwisach.
Dane osobowe gromadzone przez: Facebook, podlegają retencji na zasadach określonych regulaminem:
- Facebook: https://www.facebook.com/policies_center;
- Instagram: https://privacycenter.instagram.com/policy/?entry_point=ig_help_center_data_policy_redirect
- TikTok: https://www.tiktok.com/legal/page/eea/privacy-policy/pl-PL
- Linkedin: https://pl.linkedin.com/legal/privacy-policy Podmiotom danych przysługują prawa:
13. PRAWA PODMIOTÓW DANYCH ZWIĄZANE Z OCHRONĄ DANYCH OSOBOWYCH
- Podmiotom danych przysługują prawa:
a) dostępu do treści danych osobowych, w tym żądania wydania ich kopii,
b) żądania sprostowania danych osobowych,
c) usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym),
d) ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
e) prawo do przenoszenia danych osobowych do innego administratora, jeżeli przetwarzanie oparte jest o umowę [art. 6 ust 1 lit b) RODO] albo o zgodę [art. 6 ust. 1 lit. a) RODO],
f) prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych osobowych, w szczególności wobec marketingu bezpośredniego opartego na art. 6 ust 1 lit. f) RODO. Przysługuje również prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych osobowych dla celów opartych na podstawie art. 6 ust 1 lit. f) RODO z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją podmiotu danych,
g) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
h) cofnięcia zgody na przetwarzanie danych, co może nastąpić w każdym czasie. Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie danych dokonane przed jej wycofaniem. Zgody mogą zostać w każdej chwili odwołane, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania
- W celu realizacji ww. praw należy skontaktować się z Inspektorem ochrony danych pod adresem e-mail: inspektor@silesiaterm.pl, ewentualnie w drodze kontaktu z Silesia Term tradycyjną pocztą na adres Administratora: SILESIA TERM Spółka z o.o. z siedzibą w Kleosinie, ul. Zdrojowa 22A, 16-001 Kleosin.
- W przypadku uznania, iż przetwarzanie danych osobowych następuje z naruszeniem obowiązujących przepisów, każdemu podmiotowi danych przysługuje prawo wniesienia skargi do Organu nadzorczego. W tym celu podmiot danych może zwrócić do urzędu ochrony danych osobowych, który jest właściwy ze względu na jego miejsce zamieszkania lub do urzędu ochrony danych osobowych, który jest właściwy miejscowo dla naszej Spółki tj. Prezes Urzędu Ochrony Danych. Szczegółowy opis zakresu uprawnień podmiotów danych i ograniczenia w skorzystaniu z uprawnień wskazano w punktach poniżej.
- Na podstawie art. 15 RODO, osoba fizyczna ma prawo uzyskać od Administratora potwierdzenie, czy przetwarza jej dane osobowe, a jeżeli przetwarzanie zachodzi, ma prawo:
a) uzyskać dostęp do swoich danych osobowych;
b) uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania danych albo o kryteriach ustalania tego okresu (gdy określenie planowanego okresu przetwarzania danych nie jest możliwe), o prawach przysługujących podmiotowi danych na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza EOG;
c) uzyskać kopię swoich danych osobowych;
- Na żądanie osoby uprawnionej, Administrator wydaje osobie, której dane dotyczą kopię danych jej dotyczących i odnotowuje fakt wydania pierwszej kopii danych. Administrator może wprowadzić cennik uzyskania kopii danych, zgodnie z którym pobiera opłaty za kolejne kopie danych. Cena uzyskania kolejnych kopii danych skalkulowana jest w oparciu o oszacowany jednostkowy koszt obsługi żądania wydania kopii danych.
- Administrator dokonuje sprostowania nieprawidłowych danych na żądanie osoby, której dane dotyczą. Administrator ma prawo odmówić sprostowania danych, chyba że osoba, której dane wykaże nieprawidłowości danych, których sprostowania się domaga.
- Na żądanie osoby, której dane dotyczą, Administrator usuwa dane gdy:
a) dane nie są niezbędne do celów, w których zostały zebrane ani przetwarzane w innych celach,
b) osoba, której dane dotyczą cofnęła zgodę na ich przetwarzanie, a Administrator nie ma innej podstawy prawnej do przetwarzania tych danych,
c) osoba, której dane dotyczą wniosła skuteczny sprzeciw względem przetwarzania tych danych,
d) dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
e) konieczność usunięcia danych osobowych wynika z obowiązku prawnego,
f) żądanie dotyczy danych dziecka zebranych na podstawie zgody w celu świadczenia usług społeczeństwa informacyjnego oferowanych bezpośrednio dziecku.
- Jeżeli dane podlegające usunięciu zostały udostępnione przez Administratora, Administrator podejmuje rozsądne działania, w tym środki techniczne, by poinformować innych administratorów i podmioty przetwarzające te dane osobowe o potrzebie usunięcia danych i dostępu do nich.
- Administrator odmawia realizacji prawa do usunięcia danych osobowych w zakresie, w jakim przetwarzanie jest niezbędne:
a) do korzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji;
b) do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator, lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi;
c) do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- Administrator dokonuje ograniczenia przetwarzania danych na żądanie osoby, której dane dotyczą gdy:
a) osoba kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający sprawdzić ich prawidłowość,
b) przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
c) Administrator nie potrzebuje już danych osobowych, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
d) osoba, której dane dotyczą wniosła sprzeciw względem przetwarzania z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – do czasu stwierdzenia, czy po stronie Administratora zachodzą prawnie uzasadnione podstawy nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu.
- Na żądanie osoby, której dane dotyczą, Administrator wydaje w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego lub przekazuje wskazanemu podmiotowi, dane przetwarzane w systemach informatycznych Administratora, które to dane osoba dostarczyła Administratorowi i które przetwarzane są na podstawie zgody tej osoby lub w celu zawarcia lub wykonania umowy z nią zawartej.
- Podmiot danych ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją – wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania, jeżeli Administrator przetwarza jego dane w oparciu o prawnie uzasadniony interes, np. marketing produktów i usług.
- Jeżeli sprzeciw podmiotu danych okaże się zasadny, a Administrator nie będzie dysponował inną podstawą prawną do przetwarzania danych osobowych, dane osobowe wobec których wniesiony został sprzeciw zostaną usunięte i nie będą przetwarzane w tym celu.
- W sytuacji wystąpienia przez osobę, której dane dotyczą z wymienionymi w niniejszym paragrafie uprawnieniami, Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, okres ten może zostać wydłużony o kolejne dwa miesiące. W takim wypadku Administrator poinformuje podmiot danych o zamierzonym przedłużeniu oraz jego przyczynach.
14. ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI
- Niniejsza Polityka Ochrony Prywatności obowiązuje od 18.08.2025r .
- Administrator zastrzega sobie prawo do zmian w Polityce Prywatności, na które mogą wpłynąć ewentualne zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych oraz rozwój serwisu internetowego, rozwój technologii. O wszelkich zmianach Polityki Prywatności będziemy informować w sposób widoczny i zrozumiały na stronie internetowej, na której zamieszczona jest niniejsza Polityka.